Dessidessan

Livet med hjärntumör

Zürs 33

Kategori: Allmänt

14/4-09

Jag har inte skrivit på jättelänge… Har umgåtts med Attila i princip varje dag och inte suttit något alls vid datorn så det har inte blivit av. Han åkte hem idag, kändes drygt. Skall alltså stå ut på det här skitstället en vecka till utan att ha honom att prata skit med.
Igårkväll gav vi passande djur till vissa personer där nere så att jag skall klara av att skratta åt dem istället för att ta åt mig när de beter sig skit. Petra är ett sjölejon – tjock och med stor rumpa som gör att hon inte kan gå så fort (allvarligt den rumpan är som lagårdsdörren hemma på Norrgårde, helt otroligt!), Mathias är en tupp, bara onödigt kacklande och pickande på andra. Selina är en ål, som aldrig går att få grepp om. Natascha är en silverfisk som ändrar färg efter omgivning. Theresa är en delfin, som fnittrar så sött och är ”oskyldig”. Martin är gammelgäddan som tror att han är så klok och bäst o.s.v. Men det allra bästa djuret är ändå Herr Hüttner som är en blåsfisk. Varje gång han blir aggressiv kommer jag nu att föreställa mig att han plötsligt sväller upp. Skrattade så jag grät igår när vi pratade om det, skall nog klara mig trots allt…!

Igår åkte jag och Attila upp med Rufikopfliften, sån där riktigt stor glasburk, upp till 2333 meters höjd. Snacka om utsikt!! Där satt vi och spelade Rummy och drack öl och njöt av solen!

Apropå påsk: Fick en chokladkanin ifrån Waahlin (Har för övrigt hjälpt mig ganska mycket med att behålla gott humör på jobbet att få prata lite svenska med dem emellanåt)! Annars har jag fått massa choklad av Attila och av Kathi plus att vi alla fick varsin chokladkanin av Jochum. Glad påsk, förresten! Men allvarligt, påsk skall firas hemma hos mummo o moffa med god mat och äggtoddy!

Förra onsdagen (9/4) var vi, jag och Attila, väldigt lata men slutligen åkte vi iaf till Bludenz, åt på Donken och gick sedan på bio tillsammans med Sebastian. Vi såg Fast and Furious, vilket inspirerade grabbarna till att racea lite upp för berget… Fy skäms! Men jag ska be att få tala om att det inte gick så otroligt fort, det är nämligen svårt att få upp någon fart innan nästa kurva kommer och de är ju verkligen u-svängar plus att Sebastians Bmw till och med har mindre hästkrafter än min lilla, älskade bil där hemma, mohahaha! €

I övrigt, har det hänt något speciellt? Nee, vi har jobbat och tiden har lunkat fram och nu är det äntligen bara en vecka kvar tills jag åker härifrån, såååå jag längtar. Vi har typ ingen snö kvar här nere i dalen och snön är dyngsur. Får väl se hur den här veckan blir, blir nog bara städa, ska kolla listan ikväll hur många gäster vi har, kan bli intressant.
 Ledig idag och imorgon och sedan ska jag jobba fram tills slutet. Skall försöka städa lite smått, provpacka, tvätta och träna.. Får väl se hur de går. ;) Har ikväll avkalkat hela vårt badrum så slipper vi göra det sen iaf.

Jo i söndags spelade jag poker med de andra. Kom tvåa. Men det var riktigt länge sedan jag spelade livepoker så det kändes lite knas :P

Kommentarer


Kommentera inlägget här: