Dessidessan

Livet med hjärntumör

Zürs 31

Kategori: Allmänt

2/4-2009


April, april, din dumma sill...... Nee, tyvärr, glömde bort det så lurade inte en kotte! Var med Attila i Innsbruck. Tog längre tid än jag trodde att åka dit och genom en hel del låååååååånga tunnlar som jag inte riktigt tyckte om.

När vi kom upp ifrån parkeringsgaraget i Innsbruck slog värmen emot mig och det enda jag fick ur mig var: "Mein Gott, ist das warm?!" Tjocktröjan åkte av illa kvickt och så strosade vi runt i Innsbruck i t-shirt och njöt av den 21 gradiga vårvärmen.

Fick se Das golldene Dachl (det gyllene taket) och gamla staden,.. Åt en halv pizza på en uteplats, (mm, pizza, inte ätit sedan november) där vi satt och solade ett tag. Sedan promenerade genom staden till Sillpark där vi skulle shoppa. Hum, jag ville ha en klänning eller en kjol, kom jag hem med det då? Nee, men en t-shirt blev de iaf. Vi stannade till vid ett glassstånd också. Herregud vad den glassen var god!!!!!!!

Så handlade vi på Eurospar och åkte slutligen till Cineplex där sushi-restaurangen låg. Haha, det var faktiskt riktigt roligt att äta runnings-sushi. Först tänkte jag "Jag kommer aldrig någonsin bli mätt om det inte kommer någe bättre snart" men nog kom de bättre saker alltid, jasminris, meloner, goda nötter, lax, rischips, kyckling, och det allra bästa friterade bananer! Jag var proppmätt när det bar av hemåt under en stjärnklar himmel. När vi kom tillbaka såg vi på Madagaskar 2, som vi inhandlat, och sedan stupade jag i säng bredvid Kathi som somnat med tvn på, på högsta volym.


Idag har iaf varit den långtråkigaste dagen någonsin. Tiden har krupit fram och jag har då aldrig upplevt att det gått så otroligt sakta för klockan att bli halv tre. Hade verkligen ingenting alls att göra. Vi har 71 gäster, varav 15 reser den 5:e och alla andra den 4:e men den 4:e kommer vi att få fullt hus igen, hur många det nu innebär att det kommer... ?!


Jonas ringde mig igår också när jag var i Innsbruck... Var så härligt att han börjar komma på fötterna igen med firman och att han anställt folk igen efter att ha avskedat alla i vintras. Blev riktigt glad för hans skull!!


Jo, Andy sa till mig idag att jag i början var en ängel men att jag nu är en Zicke - en get, eller om jag ska komma på någon bra översättning - grinig, eller substantiv- grinolle?! Men allvarligt så kunde jag inte bry mig mindre. I början tog jag allt skit ifrån allt och alla och låg och grät om kvällarna, jag vägrar göra det längre och säger ifrån och därför tycker de att jag är grinig eller vad jag nu ska översätta Zicke till. Jag är stolt över mig själv att jag har börjat kunna säga ifrån på tyska, för de ska inte behandla mig som de gör. Det har ju både Kathi, Kathi, Attila och Andy erkänt, nämligen att alla säger till mig o göra allt skitgöra, som de själva inte vill göra, för att jag inte kan säga ifrån... Så vill inte jag ha det!

Dessutom är det verkligen inte långt kvar nu så då gör det inget alls vad de tycker om mig. Kommer egentligen inte sakna någon här särskilt mycket (förutom Attila), så "Va gör de da?"

15 arbetsdagar (varav 2 dagar på slutet bara är till för o städa) och 5 lediga dagar. Snart är jag hemma och som jag längtar!


Hum, tappade tyvärr en kaffekopp idag. Men vad gör det då?! Jag har ju inte tappat något sedan den 9:e februari när Jonas var här, så jag anser inte att det gör ett dugg!! Var ju bara en vecka ifrån två månader utan att ha förstört något..

Kvällen sög, skittråkigt, jag längtar efter mer folk annars kommer jag att bli tokig för att det är så otroligt långtråkigt. Men jag säger nog inte så nästa vecka när hotellet är fullt med folk, då vill jag nog ha tråkigt igen.. Men så är det, man är aldrig nöjd ;)





4/3-09


Waahlin är här idag!!!!! Brigitte kom fram till mig och frågade om jag ville gå till bord 20 och hälsa. Först fattade jag ingenting men sen såg jag dem, så otroligt härligt. Fick kramar och bara kände hur glad jag var. Härligt att ha dem här igen!


Herr Martin, vår chef, han suger verkligen. Hans sätt att vara går mig på nerverna, han lyssnar aldrig färdigt utan svarar något snabbt och går sedan sin väg. Man känner sig så snopen varje gång och irriterad för att man då till 90% inte får ett svar som egentligen passar till det man frågar eller säger. Vet ju inte egentligen hur en Chef de Rant (hur man nu stavar det) skall vara men jag skulle ha uppskattat om min chef kunde ta och lyssna färdigt.

Nåja, Marie ordnade så att hon och jag byter lediga dagar iaf. Jag får alltså ledigt nu på tisdag istället för måndag. Vilket innebär att jag slipper en dag med sju rätter på menyn och förlorar ingen dag med fem rätter (älskar måndagar och fredagar med fem rätter, det går så lätt att lära men sju rätter har jag ännu problem med). Dessutom får jag två dagar i rad ledigt istället för ledig, jobba, ledig.


Igår den 3:e april var en dålig dag. Jag såg på film med Attila, trots att jag hade tjänst klockan sju. Visste att jag då bara skulle få fem timmar sömn, men det kändes okey. Men fick jag fem timmar då? Nej, jag fick ihop tre timmar på grund av att Kathi var ett riktigt jävla fyllo på natten. Hon var i Verni och när hon kom hem strax före halv fem började hon med o smälla upp dörren, sedan gå in i andra dörren. Så hör jag någon utanför "Är hon där?" "Ja" svarar Kathi och så svär någon i dörröppningen. Blev riktigt förbannad för det, jag menar varför skulle jag inte vara i mitt eget rum???? Nåja, försökte vända på mig och somna om när Kathi återigen gick. Lagom när jag somnat igen vaknade jag av att hon kommer in igen, återigen smäll med dörren, så går hon runt i rummet, röker och smäller igen fönstret och så plötsligt börjar hon klättra PÅ mig för att komma över till sin sida av sängen istället för att gå runt. Fick ur mig "Va fan håller du på med?" "Förlåt" säger hon och fortsätter klättra över mig. Aj, säger jag bara! Så är hon över mig och bara sitter där i sängen i säkert fem minuter innan hon äntligen lade sig ned och började SNARKA. Så det blev ingen mer sömn för mig.

Hade därmed otroligt dåligt humör och var riktigt förbannad på Kathi,.. Ville inte prata med henne om det när alla var där, eftersom hon började klockan tolv, och då kallade hon mig barnslig.

Hade dessutom bett henne dagen innan (torsdagen) om att hon skulle städa upp på golvet och hålla sakerna borta därifrån till på fredagen så att jag skulle kunna städa. Bad henne dessutom att städa bort cigaretterna i fönstret. Snön smälter ju nu (har vattenfall ovanför fönstret och ned på fönsterbrädet) så båda hennes överfulla askkoppar är ju dyngsura plus att det nu flyter runt cigaretter på fönsterbrädet och de fullkomligt STINKER! Hon hade lämnat fönstret öppet när hon gått ned för o jobba så på eftermiddagen stank de i hela rummet från de där äckliga sakerna.. Blev alltså ännu mer sur och besviken på henne. Städade undan sakerna från golvet och städade för att sedan gå o lägga mig. Ställde alla sopsäckarna bredvid dörren i förhoppningen om att hon kunde gå ned med dem på kvällen eftersom jag städat. Men inte gjorde hon det heller.... Börjar tröttna på o städa upp efter henne och de fick hon även höra på kvällen. Nåja, nu är allt bra igen mellan oss men jag har sagt till henne att antingen får hon hjälpa mig o städa nu de sista veckorna annars får hon städa allt själv när vi åker härifrån.





Kommentarer


Kommentera inlägget här: