Dessidessan

Livet med hjärntumör

En vecka på ön

Kategori: Allmänt


Söndag 14/9

Jag satt hemma på dagen och spelade massvis med Gjengkriger. Ett "spel" på Facebook som Jimmie lurat in mig på. Jag gick även på bio med mummo. Vi såg Mamma Mia. Medelåldern på bion var säkert +50 och med andra ord skulle de flesta av dem ha kunnat låtarna mycket bättre än mig, ändå lovar jag att jag var den som satt och skrålade mest i hela biosalongen. Helt klart bra film, allra helst i min smak, jag som gillar musik och dansfilmer.

Måndag 15/9
Jag och Jimmie satt hemma i lägenheten. Myste och spelade poker. Jag slängde ihop en riktigt god sallad och så hade vi det riktigt skönt. Åkte till träningscentret till 18 och jag gav järnet på träningen. Har nog aldrig gett så mkt, det har ju alltid vart något som gjort att jag inte kunnat. Knävärk, mat i halsen eller stel. Men var helt felfri och mådde så bra efter träningen! <3

Tisdag 16/9
Packade en hel del. Åkte sedan och mötte Anna och Elin på stan. <3
Jag var testperson på skatteverket för deras nya hemsida. Det var faktiskt riktigt roligt att kunna säga vad jag tycke om upplägget och sådär. Fick ett biokort som tack :D
Umgicks massor med mummo på kvällen och läste en hel del bok. Boken tog slut och nu vet jag inte alls vad jag skall läsa längre. Stort problem! ;)

Onsdag 17/9
Körde mummo bort till Jimmie så att hon fick hämta cykeln och cykla till doktorn. Jag krattade upp päron, pussade på Jimmie och packade lite för att sedan åka tillbaka till mummo och träffa Carro där. Vad jag skulle göra utan henne i mitt liv det vettefan. Hon är så jävla underbar och så otroligt skön att prata med och jag litar på henne till 200%. Tack för att du lyssnar gumman!
Kusinerna kom en stund så att man fick prata med dem. Pratade lite tyska med Elin och åkte sedan och badade med mummo i Roma. Riktigt härligt att simma i en 31 grader varm bassäng.

Torsdag 18/9
Först åkte jag iväg med mamma. Gick på Jysk, Rusta och Maxi. Fick BabyBell av mamma och en kram av Wille samt Carro. Sedan var mamma tvungen att åka hem för att hämta barnen på dagis/skolan. Så då gick jag in på Team Sportia och tittade efter skor en stund. Karin kom dit och sen åkte vi ned på stan. Hon handlade lite kläder medan jag letade för fullt utan framgång. Vi drack till slut en kopp te hemma hos mummo och snackade skit om allt möjligt. Mysiga Karin!!!
Klockan 7 kom pappa och hämtade mig så åkte vi till Farmor och Sören. Åt någon makaronilåda och äppelkaka med vaniljsås. Blev riktigt mätt i magen men jösses vad pappa babblade. Om någon någonsin påstår att jag pratar mycket skall jag presentera den/dem för min pappa :P
Blev en stund framför datorn också. Pratade med Beppe, det var länge sen. Så nu är jag lite uppdaterad på vad som hänt i falköping med familjen Solnén.

Fredag 19/9
Moffa hade bakdag. Så vaknade ganska så tidigt när det slamrade ute i köket. Han gjorde biskvier och så bakade han rågbullar så jag fick slicka massvis med smet och hjälpa till att rulla bollar. Jag och mummo gick en promenix till Elgiganten så jag fick köpa min nya telefon. Gick ju tydligen inte att ringa till den gamla nu på slutet. Jag har verkligen gillat den telefonen men tror jag kommer tycka om den här med så jag antar att jag får vara glad för min nya telefon trots att jag är mycket fattigare :P
På kvällen så myste jag och Jimmie framför Americanizing Shelley och The fast and the furious. Vi tog en lång omväg till Gråboaffären där vi köpte glass, banan, choklad och maränger. Marängsvisch(ingen aning om stavning) i all ära alltså!!! Så otroligt lätt och sååå gott! Markus ringde dock och bad om skjuts så körde bort honom till Norrgat. Åkte hem, såg färdigt filmen och somnade som ett barn.

Lördag 20/9

Åkte ut till Sanda. Fick pasta och tonfisksås först. Mumma, hade önskat mig tonfisksåsen! Begav mig sedan till gullungen Ellinor och pratade med henne ett tag. Snodde musik från hennes mobil till min nya och busade lite. Åkte hem, sjöng massa på Björn Rosenström med mamma och hjälpte till att fixa lite med mat. Blev massvis med kräftor och räkor med massor av olika såser att doppa i och så vitt vin och vitlöksbröd. Smaskens!
Fick borsta tänderna på brorsan, inte det lättaste när hans sida består av 3 minitänder så man drar bara den där borsten en minibit för att sedan dra åt andra hållet. Så står han ju självklart inte still och dregglar lödder hela tiden, så niiice. Läste bok för syskonen också och sen såg jag lite på tv med mamma och jonas. Skrev lite med Markus och sen somnade jag som en stock.

Söndag 21/9, idag...
Idag har jag vaknat upp i Sanda av att min kaxiga lillsyrra säger "Vad är det, vad ser du på?" för att hon råkade vara det första jag såg när jag slog upp ögonen. Pratade med Ann, pappas ex, i telefonen när jag åkte in till stan. Där åkte jag sedan med mamma, Jonas och Casper till Bäl. Min moster Åsa fyller nämligen år imorgon. Fick träffa kusinerna och Dumle och lite annat folk. Jag, Nora och Elin hade lite myspys i vardagsrummet medan de "vuxna" satt ute och försökte utnyttja solen.
Hälsade på Prins också. Hästen som jag för 7-8 år sedan red på Rävhagen. Han är en islandshäst och året efter jag slöt på Rävhagen (flyttade till Sanda) så gick han i pension och flyttade hem till min moster och mina kusiner. Han var redan då gammal men ändå pigg. Nu är han 30 år, tror jag, ännu pigg men börjar smalna lite. När jag träffar honom blir jag alltid glad. Han finns ännu och jag har upplevt så mycket på hans rygg. Vid 25 års ålder så var han ännu så pigg att han lyckades kasta av mig så att jag hade det största blåmärke jag någonsin haft på min skinka. :P

Det var alltså den näst sista veckan på ön för en lång framtid..... =) + )=

Kommentarer


Kommentera inlägget här: