Dessidessan

Livet med hjärntumör

Jävla frågor

Kategori: Allmänt


Nu i när resan börjar närma sig då blir man utfrågad hela tiden... Och det finns två frågor som jag bara är så less på.

1. Hur länge blir du borta då?
- Ja inte vet jag!
Det är ju nämligen så att jag är med i ett så kallat "arbetsprogram". Vad jag förstått så innebär det att jag kommer få hjälp av universitetet att skriva cv och söka jobb och utnyttja deras kontakter. Då beror ju hur länge jag stannar där helt på:
1.1. Hur länge jag får anställning - Organisationen har skrivit "Säsongsanställning 3-6 månader.
1.2. Vad jag får i lön. - Det är ju inte som om jag vill ha minimilön hur länge som helst.
1.3. Hur jag trivs.
1.4. Vad som händer här hemma..

Tåls att lägga till att jo det är trevligt att ni bryr er om när jag kommer hem om ni känner att ni kommer sakna mig. Men frågan är verkligen uttjatad och blir som ni kan se ovan ganska jobbig då det inte finns ett klokt svar på det. Utan jag måste göra värsta utlägget för att ni ska förstå att jag inte vet när jag kommer hem igen.
För hade jag sagt "jag vet inte" då hade bara följdfrågorna hagglat ännu mer... :P

Andra frågan jag är less på är:
2. Vad säger Jimmie då?
2.1 Ja, vad ska han säga?
2.2 Han har vetat att jag vill åka sedan vi blev tillsammans och han stöttar mig till 200%
2.3 Va fan frågar du det för??
2.4 Varför frågar ni inte honom?

SUCK!
Men nu är det inte långt kvar. Åker till Sthlm på lördag och sen på söndag startar bilen tidigt på morgonen. Härligt!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: