Dessidessan

Livet med hjärntumör

Anti-rökning-Dessan

Kategori: Allmänt

Vet inte om jag är sjuk. Vill inte känna efter! Men kallsvettas och är samtidigt jättevarm. Suttit under filten halva dagen utan att få upp värmen i mina iskalla fossingar. Jag har inte lust att bli sjuk nu. Kan inte bestämma mig om jag skall träna eller ej ikväll. Är ju sista gången på den koreografin som jag faktiskt tyckt vart rolig. Suck...

Första september idag, bara 27 dagar kvar till avfärd...

*JA, kan inte sluta tänka på dig......

Jag vill bara säga en sak. Jag hatar rökning! Min mamma har rökt under hela mitt liv, och sitt eget också för den delen, och hon har fått cancer på livmodertappen på grund av det. Nu är livmodern borta, vart kommer cancern nästa gång? Jag tror att ciggaretterna kommer att döda henne och jag vill inte att någon annan i min närhet håller på med rökning. Vissa har jag lärt mig att klara av att se på när de röker utan att vilja skälla ut dem och jag vet att det inte hjälper att jag säger något om det. Men när någon annan gör det, som aldrig gör det annars, bakom min rygg, på en fest och tror att jag inte ska få reda på det då blir jag bara ledsen. Förstår inte ens meningen med att röka på en fest när man aldrig annars gör det. Jag kan inte förstå det, så kalla mig insnöad eller oförstående men jag vägrar att ens försöka förstå.....!
Jag ber om ursäkt för att jag står fast vid vad jag känner och tycker om den saken och därför blev sur på dig men jag kommer inte heller att ändra mig på den fronten, så bara ledsen att du är med mig.....

Ha det så bra allihop!
xoxo

Kommentarer


Kommentera inlägget här: