Dessidessan

Livet med hjärntumör

Mitt liv i Lindau

Kategori: Allmänt



Oj oj, i vilken ände ska jag börja?


Igår, ja vad gjorde jag igår. Gick i skolan.... Gick runt och tittade lite på staden, satt och njöt i solen, det var 19grader i skuggan. Hade sedan eftermiddagslektion mellan 15.30-17.25 alltså senare än vad jag angett förra gången men det gäller bara för tisdagar. Sedan på kvällen spelade jag lite poker och ja.. Vet inte egentligen, tiden gick så fort...

Idag däremot har jag vart i skolan. På förmiddagen pratade vi om vem som defineras som fattig, om det finns fattiga i våra länder och vad det finns för bidrag och hur det fungerar. Jag var helt lost, jag menar i Sverige pratar vi ju inte om sånt. Vi pratar om Afrika och om hur viktigt det är att hjälpa dem men vårt eget system och våra egna det pratar vi inte om det naj. Komiskt...
Åt sedan pizza med killarna.. Hmm namn på alla vet jag inte. Men Adam, Staffan och två till. Staffan är en jättesnäll svensk kille från Karlstad (?!), 24 år. En Margarita precis lagom stor kostade mig 3,8 € alltså ungefär 38kr. Sjukt ju! Sjukt gott! Åt på Donken igår och den cheeseburgaren var istället riktigt äcklig..
På eftermiddagslektionen (vi är 4st på eftermiddagslektionen) lärde vi oss om verb med dativ och ackusativ. Riktigt svårt och helt nytt för mig.  Har det i läxa till nästa tisdag. Jösses, ska alltså göra 12 uppg om det helt själv :S Men Romain, en fransman bor här på Max och han är riktigt duktig så kan säkert be snällt och få hjälp.

Efter eftermiddagslektionen satt jag mig i solen och översatte massvis med ord från gårdagen. Gick tillsammans med en av de svenska tjejerna till träningscentret. Vi värmde upp tillsammans i tio min och sedan gjorde jag lite styrketräning. Gick sedan på ett pass som hette figurträning. Först tänkte jag: "Va fan är det här för skit" då uppvärmningen var helt knasigt tråkig och gav nada. Men sen hade vi såna där gummiband man kan träna med och så hantlar och jadu, hela kroppen tränades verkligen. Det varade en timme, dålig musik dock. Direkt efteråt var det magintensiv i en halvtimme, helt underbart pass!!!!!!!!! Carro, alltså du skulle totalälskat det!
Sprang sedan lite på träningsbandet, 12 min 132 kalorier och mår så mycket bättre. Spänningarna jag haft i axlarna nu sen i söndags som givit mig huvudvärk har lättat en aning och känner mig lättare.
Får iofs ganska mkt motion. Det är ju 20minuters gång till skolan på morgonen och så hem igen, 15 min till träningscentret. Vill verkligen hyra cykel men de kommer kosta ungefär 500 kr för hela den här tiden så får nog vänta lite.

I min klass är det en hel del nationer representerade. Frankrike, Italien, Kirgistan, Kazakstan, Japan, Schweiz och så Sverige då. Så en hel del olika dialekter att förstå men men det går helt okey. Har läraren Alex, han är väldigt glad och skojig och förklarar ganska bra. Ibland går det dock fort.

Nee, nu får jag väl sova har blivit sent varenda kväll hittills och imorgon kanske de blir utgång, enligt Staffan iaf :D
Vanessa lär mig lite smått franska. Okej stavas: d'accord men sägs ungefär dacor(h). Jaja sov gott allihop.
Puss från tysken :P

Kommentarer


Kommentera inlägget här: