Dessidessan

Livet med hjärntumör

Samstag 3

Kategori: Allmänt


Halloj!

Fredag: Skolan igår var ganska så intressant men också långtråkig. 3/4 av andra lektionen bestod av en diskussion om krig är bra eller inte, Bush m.m. Fråga mig inte hur vi kom in på det för det har jag allvarligt ingen aning om. Men det blev en ganska livlig diskussion och lite sura miner. Dock inte från mig och Mami. Vi satt tysta under hela den här tiden eftersom vi kände att vi inte är tillräckligt bra på tyska för att uttrycka våra synpunkter....
Sa hejdå till Merita, Nina och Noemie också. Så jävla tråkigt att de åkte men alla klarade provet iaf, så glad för deras skull!

Gick hem tillsammans med Lira, tjejen jag inte tycker om. Hon bad mig visa vägen till Max eftersom hon ska bo här en vecka nu. Hon förklarade att det varit bestämt att hennes lägenhet skulle lånas ut till en annan, just den här veckan, sedan länge. Hon var okey att prata med när vi var själva, faktiskt men tycker fortfarande inte om henne....

Handlade lite saker jag glömt att handla under torsdagen, spelade biljard med Simone, såg på Love in time of Cholera-bra faktiskt och åt paella. Paellan har jag köpt på påse, frysvara, och den var suveränt god och billig så de lär de nog bli fler ggr!
Gick sedan på restaurang med Gianluca, Simone, Andrea och Lilia. De åt och vi pratade massor, gick sedan vidare till Coco Loco där det blev ett par drinkar, mysigt som sjutton. Hem, väl i Max så sa vi hej då till Gianluca som åkte hem. Blev lite sorgset,.... Tråkigt att han åker.

Lördag:
Idag klev jag upp klockan tjugo i sex, den tidigaste morgonen hittills. Åt frukost och försökte vakna någorlunda. Klockan 7.07 gick tåget mot Stuttgart, en färd på tre timmar som jag sov bort. I stuttgart gick jag på stan i 6h. Helt otroligt vad mkt affärer det fanns. Mitt mål var att leta efter skor, väska, bh, strumpbyxor och sportlinne. Skor hittade jag inga, likaså väska. Strumpbyxor sket jag i för de finns här i Lindau också. Men bh (12.9€) och sportlinne (5€) blev det iaf. Tillsammans med en ny dragkedjesjacka (9.9€), en topp (9.9€), en "bolero" (4.?€) och ett par stringtrosor (2.3€). Så gjorde ett par kap iaf och var nöjd med min dag. Alla de sista inköpen gjorde jag på New Yorker som jag tycker är en väldigt bra affär, allra helst när det är REA i heeeeeeeeeeeeela affären! =)

Hemresan gick tyvärr saktare, kunde inte somna, hade huvudvärk som inte försvann ens med hjälp av salladen jag köpte och massvis med vatten... Men till slut kom vi tillbaka iaf. Hittills har jag duschat samt druckit te och käkat banan och nu sitter jag här och ska gå och sova. Så god natt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: