Dessidessan

Livet med hjärntumör

Montag 4

Kategori: Allmänt


Halloj.....

Vad sjutton är det med min klass?! Idag hade vi världens diskussion om kapitalism och såna saker. Eller som vanligt var det Simone, Lira och Romain som snackade. Jag, Mami och Nadja höll tyst.... Diskussionen varade ännu längra den här gången. Så det blev femton minuter kvar av första lektionen på förmiddagen till att göra något annat. Haha, men det är ganska kul att höra på dem...
Veckans tema är Liebe- kärlek. Så vi har dessutom diskuterat mkt vad kärlek är och hur man uttrycker kärlek. Så fanns det några gubbar ritade i boken som visade på kroppspråk och jag skrattade så jag grät när vår lärare, Alex, iscensatte alla sakerna... Hann tyvärr inte fram med kameran men jag kommer aldrig glömma hur rolig han såg ut....!

Pratade med Martina. Hon som skall söka jobb åt oss... Kort berättat så tyckte hon att jag skulle åkt på en intervju idag som Zimmermädchen- alltså städerska, men jag har ju sagt att jag vill ha ett jobb inom service. Hur som helst så är jag den enda av oss svenskar som ännu inte vart på en intervju trots att jag sagt att jag är intresserad av ungefär 4 jobb. Hon hade ju inte tid i förra veckan att kolla upp dem för då var en italienska grupp här men iaf jag känner att det går väldigt segt.... Börjar bli lite smått irriterad och känner mig väldigt jagad eftersom de flesta fått.... Jaja, får väl se vad hon säger imorgon..

Var sedan och handlade lite mat, hittade en vrålgod liten pizza för 19kr!!! Namnam!!

Hade eftermiddagslektion idag eftersom Alex inte kan ha lektion med oss på onsdag. Gick väl sådär,.. Först gjorde vi en läsförståelse som han sa var C1 nivå och den gick jättebra så då var jag glad.
Men sen fick vi en övning där vi skall skriva om meningar snyggare - nominalisering, och det gick superskit. Men Mami klarade inte heller av det och Romain var också lite osäker så jag borde inte lägga så stor vikt vid det. Kändes otroligt drygt men jag bryr mig inte så mkt om det heller, om jag ska vara ärlig, eftersom det känns inte så viktigt för mig just nu att kunna skriva om meningar snyggare... Huvudsaken är väl att jag kan ta mig fram bättre med mitt språk....?!


Spelat biljard med Sofie, Bella, Simone och Lilia. Haha från att vara sämst gick jag till att ha sån tur att jag var bäst, haha lite komiskt!
Sofie är personen jag pratar av mig med här, det har bara blivit så men det är otroligt skönt att ha en sådan person!

Jag är jättenere idag. Har blivit mer förkyld igen, när det äntligen var på bättringsvägen...... Dessutom tycker jag ju att veckorna går så fort vilket innebär att Simone snart åker och jag vill verkligen inte det!
Dessutom finns det andra saker som gör mig deppig(ingen lust att skriva dem). Tror dessutom mensen är på väg för min kropp känns helt knas så ja allt känns piss och jag vill bara ha Teddy (min nalle) eller Johannes Döparen (en nalle jag fick av Jimmie) och gråta. Jag skiter fullständigt i om jag låter som ett barn nu, jag skriver av mig, okey?!

Nej, nu får det vara nog på klagandet. Läsa en bok eller se på film eller kanske sova så kanske det känns bättre sedan?!
Ha de bra.
xoxo Tysken

Kommentarer


Kommentera inlägget här: