Dessidessan

Livet med hjärntumör

Lindau

Kategori: Allmänt


Igår sa träffades vi alla på Venecia. Jag åt crepes, tyckte jag får passa på att äta upp mig innan jag kom hit till Lindau (vilket jag även gjort, ätit upp mig alltså). Satt där och småpratade en hel del.
Jag och Karola gick sedan vidare till Komikershowen.. Han var faktiskt rolig, de jag förstod iaf! Missade många avslutningar bara eftersom folk skrattade redan innan själva poängen kom. Dock var jag ensam om att skratta på ett ställe där jag förstod allt, haha, aningens pinsamt.
Sa hejdå till alla hemma hos Paul..... Suck, jobbigt värre. Fick inte säga hej då klokt till Christoph heller för han var tvungen att åka tidigare, tråkigt värre.

Idag steg jag upp klockan sex, åt lite frukost och sen var det iväg. Sa hejdå till Mechthild (Karolas mamma) innan vi åkte och hon såg lite gråtfärdig ut. De andra gick med mig in i tåget och stod och pratade med mig och så var det som på film, massa vinkande utanför tåget. Riktigt jobbigt att lämna Norbert, Karola och Magnus!

Det tog mig nästan åtta timmar att åka. Klockan 07,07 gick första tåget och så kom jag fram 14.54. Sov första halvan och andra halvan var mp3n underbar.
Sista resan satt jag mitt emot, förlåt Jimmie, den snyggaste killen jag någonsin sett. Han var fan perfekt skapt. Modell borde han ha vart eller något sånt. Vet ingen skådespelare som ser så bra ut. Helknasigt, sjukt konstigt att träffa en sådan människa i verkligheten. Det värsta är ju dessutom att han nog märkte att jag glodde massa på honom och blinkade åt mig med ena ögat och vinkade när han klev av.... (Han åkte med en tjej, de gjorde inget dock så har ingen aning vad sjutton han ville) :P Haha, han fick dessutom en väska i skallen när en person tappade balansen och smällde till honom i huvet, skrattade jag ganska mycket åt.

Jahapp... Är ju nu då i Lindau. Fick ett brev på tågstationen där det stod att man kunde åka buss och taxi eller gå, det skulle tydligen ta ungefär en kvart att gå och tjock som jag är efter all god mat den här veckan tyckte jag: "Varför inte slå två flugor i en smäll och få motion och samtidigt se stan lite". Fan vad jag ångrar det! Det borde stått i brevet att gå med tunga väskor på hjul inte är att rekommendera då hela vägen, hela ön, består av kullerstenar, som i Visby innerstad, inte en endaste bit rak, plan asfalt förutom mitt i vägen där bilarna kör. Så var väl genomvåt på ryggen och allmänt slut när jag kom fram.
När jag väl kom fram var jag livrädd för att någon skulle träffa mig då, blodröd i ansiktet och genomsvettig. Men se, de hade jag inte behövt oroa mig för, inte en själv fanns där att se mig. Hittade mitt rum,(2:a våningen, rum 6) bäddade sängen hittade en Fransk/tysk ordbok på bordet så antar att min rumskamrat som jag ännu inte träffat kommer ifrån Frankrike. Tittade sedan runt när jag plötsligt hörde stönanden vid ytterdörren och svenska röster. Haha, två svenska tjejer kom... Hjälpte dem att bära upp sina saker, de har ett mycke bättre rum och dessutom eget badrum..
Vi gick och åt och nu sitter jag här, har packat upp lite grann. Pratat med Karola i telefon och pratar nu med Jimmie och Christoph...
Har inget att äta till frukost imorgon eftersom inga affärer har öppet på söndagar och börjar imorgon med ett test, skit kul!

Känner mig väldigt ensam och pessimistisk just nu.... Vill hem... saknar J, förfärligt, samtidigt som jag för alltid vill stanna i tyskland och prata tyska...
Ne, nu ska jag lägga upp bilder. Ha det bra. Puss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: