Dessidessan

Livet med hjärntumör

Lång Tisdag

Kategori: Allmänt

Halloj!!

Herregud vad jag skrattade idag på dagens lektion. Allt blev bara så otroligt komiskt när Alex, läraren, började skoja till det och alla hakade på. Jag skrattade så jag grät! Kan inte förklara allt vad vi skrattade åt det blev bara så roligt där helt plötsligt.... =)
Fick dessutom arbeta med den enda tjejen i vår klass som jag inte gillar. Suck, Romain och jag växlade lite blickar då eftersom han vet att jag inte gillar henne, så började vi båda garva och ingen annan fattade. :P

Efter förmiddagslektionerna cyklade jag och handlade. Har handlat halstabletter och ingredienser för att göra pannkakor och lite sånt. Försökte dessutom göra pannkakor när jag kom tillbaka till Max (Max är namnet på residenset). Men det gick ju och sket sig. För det första så existerar inte dl-mått här så jag får mäta upp i en mugg och se till att jag får dubbelt så mkt mjölk som mjöl och så. Gick hyffsat. Men sen fanns det ingen stekspade. Hittade slutligen en i metall som man inte ska ha till teflonpannor men okey, var det enda alternativet jag hade. Första stekpannan hade något konstigt mönster i botten och gick inte alls att göra pannkakor med. Fick slänga två stycken då det bara blev gröt av det. Nästa stekpanna jag hittade hade hål i mitten så all smet rann in emot mitten och så blev det typ någe krisp runt om och slisk i mitten. Så fick ta ytterligare en ny stekpanna som slutligen gav mig två pannkakor till lunch :P
Diskade sedan ALL disk. Folk är så otroligt dåliga på att diska efter sig här så jag fick nog idag och diskade och torkade alla ytor. Blä säger jag bara....
Fick sedan cykla fort till min eftermiddagslektion som även den innebar en hel del skratt och många rynkade pannor från mig. Fan vad svårt det är med grammatiken, det bara snurrar runt i huvet!!!!!!!
Tvingade iaf Romain att komma till skolbion ikväll så med andra ord har jag något att göra ikväll....

Igårkväll spelade vi poker. Jag kom tvåa men förlorade mot Romain. Hade 10-10 bordet låg kn-kn-e-3-4 och den lyckostarn hade ju självklart ett ess. Morr! Men det var kul, tog otroligt lång tid bara att få ut alla andra....

Nej nu måste jag hitta på något. Måste komma ihåg att ta bilder på hela stället snart också....
Ha de bra tills nästa gång jag skriver.
xoxo
tysken!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: