Dessidessan

Livet med hjärntumör

LÅnGt InLäGg KoMmEr hÄR!

Kategori: Allmänt

Tjenixixen!!

Förord:
Jag varnar redan i rubriken men här skriver jag det igen. Detta inlägg kommer att bli långt så har du inte tid så får du väl läsa det senare för jag behöver skriva av mig allt. Mycket nöje iaf och big credit till dem som orkar läsa allt! ;)




Torsdags 22/5

När jag kom hem från skolan la jag mig ned i mummos knä en stund och hon fick agera lite psykolog och berätta varför jag hela dagen varit nära gråten. Hon trodde att jag var utarbetad och stressad med allt som skall fixas, vilket nog faktiskt kunde stämma.

Men men jag lät inte min deppighet ta över mig helt utan såg till att vi blev ett gäng på tio personer hemma hos mig. Jag, Gustav och Rikard var svenskar och resten tyskar. =) Vi hade singstar och hade riktigt roligt faktiskt!! Så istället för att gå och lägga mig tidigt blev det sent. Men vad gör det då?!


Fredag 23/5

Hade först svenska på morgonen och sen tog jag med mig Laura och Christoph i min lilla Loppa (min bil) till mummo. Där plockade vi upp Karola och drog sedan ned på stan. Killarna stack iväg och gjorde något medan vi tjejer gick på stan. Det blev ett linne ifrån Vila till mösspåtagningen och så åt vi på Donken.
Tyskarna äter väldigt länge och sen satt vi där och pratade i en och en halvtimme. Jag var inte riktigt så delaktig i den konversationen eftersom de pratar så satans snabbt med varandra men det var ändå roligt att höra på dem!

Lite mer shopping och sedan plockade jag och Karola upp pizzor, från Byssan, och Jimmie för att sedan fortsätta vår åktur till mummo och moffa där vi åt upp pizzorna.
Blev lite chicago där på kvällskvisten innan vi cyklade bort någonstans borta vid Atterdags och träffade i princip alla andra svenskarna och tyskarna. Tyvärr blev det två gäng, ett fotbollsgäng och ett kubbgäng, så det blev ju inte så mycket alla tillsammans men det var ändå trevligt att träffas på sista kvällen.
Om jag var på väg att bli sjuk på torsdagen så spädde iaf fotbollen, utomhus i helt fel kläder sent på kvällen, på det.


Lördag 24/5

Blev ett par timmars sömn på natten och sen var det tyvärr dags att köra Karola till båten. Hon var mer ledsen än vad jag var men det var ändå väldigt sorgligt. Har ju verkligen tyckt om en hel del av de där tyskarna. Ett helt gäng kom att bli folk jag aldrig vill tappa kontakten med! Så det var väldigt tråkigt att man kanske inte kommer träffa alla igen (men åker ju med stor sannolikhet ned till dem i höst) men på ett sätt var det också skönt.
Positiva saker med tyskarna:
Nya vänner.
Nytt roligt språk.
Underbara.
Ny kultur.
Negativt med tyskarna:
Gått åt en hel tank bensin för att jag fått vara chaufför otroligt många ggr. (En tank bensin går i vanliga fall åt på en månad för min del).
Har aldrig skickat så mycket sms som den veckan, med alla svenskarna för att ta reda på vad man skulle hitta på.
Blir väldigt jobbigt att tänka på ett nytt språk och vara glad och trevlig och hitta på något varje dag när man själv har skola och andra saker att göra.

Nu låter det som om jag vore jättenegativ till dem men det är verkligen helt fel. Jag är så glad att jag fått träffa så fina människor och jag kan leva med bensinkostnaden och smskostnaden för att få ha dem i mitt liv!

Mera om lördagen då:
Spelade singstar under dagen med Jimmie. Blev en hel del. Inte så smart kanske när jag i skrivande tidpunkt knappt kan tala.
Sång Eurovision Song Contest. Jag orkar inte kommentera eller va sur längre eller något det enda jag säger är: Suck och tack Björn Gustavsson för att du iaf bryter normen!


Söndag 25/5

Herregud vilken morgon! Kan leva på den studen en hel vecka, sååå underbart!! <3

Såg på Surfs up, tror jag den hette, allmänt seg så den rekomenderar jag verkligen inte! Men Horton var helt i min barnsliga filmsmak! =)

Solade en hel del och fortsatte läsa min porrbok (det är ingen porrbok men på omslaget är en naken kvinna).

Jag skulle fixa tyskan och fixa med klassbilderna men eftersom jag inte kunde få ned något photshopprogram till min dator och det var två säsongsstartet för bra serier på tvn så blev det att jag inte gjort något alls förutom o ligga i min älsklings armar!


Måndag 25/5

Skittråkig teckenspråkslektion, men det var väl ingen skräll?! Får iaf mvg där...
Nkn då.. Hmm, gick dit och så var det bara jag och Carro som snackade betyg sen gick vi. :P

Men jag gick inte hem för det, nej. Jag satt i från klockan tio i tolv till klockan tre och redigerade samt klistrade in bilder i worddokument så att Micke kan få det på torsdag och göra bilder till vår vagn.
TRE jävla timmar! HELT jävla SJÄLV! Ett tack har jag fått och det är ifrån Maggan... Jag skall inte klaga egentligen, vill ju att alla ska ha kul och att det skall bli bra men va fan jag har ju hand om klasskontot också och så tog jag bilderna med, jag frågar bara mig själv: Varför i helvete är jag så jävla snäll och gör så mycket?????

Intressant möte i aulan med helsköna poliser. Kan inte riktigt fatta att balen och allt är så jävla nära....

Spelade chicago mot Jimmie på eftermiddagen. Jag är skitdålig förlorare och det blir verkligen inte bättre av att min älskade gubbe spär på min ilska genom att reta mig!
Så det blev lite osämja här i vår lägenhet men men vi älskar ju varandra så vi kommer över det tillsammans, eller hur gubben min? <3

Medan Jimmie såg på fotboll sen på kvällen satt jag med tyskan och ringde dessutom ComHem för att fråga varför vårt internet dör från och till. Sen bidde de dags och sova och när man sovit då så blir det en ny dag com alltså är:


IDAG 27/5

IDAG sätts betygen, jag har fått reda på alla mina betyg och jag måste säga att jag är riktigt jävla nöjd med mig själv! Visst finns det besvikelse för vissa betyg men va fan det är ändå bra betyg jag har! Tänker inte skriva ut alla mina betyg här, även om jag har alla på ett A4, men vill någon veta något så berättar jag gärna. =)

Redovisningen på tyskan och på svenskan gick faktiskt helt okey trots min sexiga mansröst (är hes). Synd på en så fin dag att de blev lite gräl i klassen efter svenskan. Det är så tråkigt, jag vill verkligen att alla ska försöka ha kul nu sista veckan! Emelie sa det att att jag som annars brukar ilskna till vid diskussioner var idag den som försökte vara fredsmäklare och jag kan ärligt talat säga att ja, jag försökte nog det. Tycker det är så tråkigt att vi inte kan komma överrens. Kan inte bara alla vara glada den sista veckan?? - Det är iaf min dröm!

Åkte inte med på paellakalaset som pågår hos min spanskalärare just nu. Kände att mösspåtagningen imorgon är lite viktigare så att jag hellre försöker vila upp mig inför den.


Nej men vet ni vad, nu är det här inlägget MER ÄN NOG långt så nu skall jag ta min porrbok och gå ut och sätta mig och sola lite.
Ha det bra puss och kram från en idag ganska glad tjej

Kommentarer

  • Jimmie säger:

    då får du väl sluta förlora då om du är en sådan dålig förlorare :D
    men det brukar gå över tillslut iaf :P
    Loove uuu

    2008-05-27 | 15:08:21
  • Dessidessan säger:

    Det är synd att du skyller allt på mig, du provocerar väldigt ofta fram ilskan. men det nämner jag inget om och inte du heller......

    2008-05-27 | 15:44:19
    Bloggadress: http://dessidessan.blogg.se
  • Anna säger:

    Jag läste hela ;)

    2008-05-29 | 22:23:33
    Bloggadress: http://lillfraesarn.blogg.se
  • dessidessan säger:

    Anna är duktig hon!

    2008-05-30 | 10:02:06
    Bloggadress: http://dessidessan.blogg.se

Kommentera inlägget här: