Dessidessan

Livet med hjärntumör

Jösses amalia nu blir det till att uppdatera

Kategori: Allmänt


Tjoho!

Sedan den 30: e maj, när jag senast skrev, har det hänt otroligt mycket.... Men för att inlägget inte skall bli alltför långt skall jag försöka vara kortfattad..

Balen 1/6
Frissan fixade mitt hår, mamma min sminkning och så på med klänningen som mummo sytt. Kände mig väldigt vacker och hade otroligt roligt med min balpartner Alex.
Kortegen blev dock otroligt långdragen, minglet otroligt kort i almedalen, väntan på maten väldigt lång och för lite balroomdance, men förutom det var det en kväll av mysiga möten och underbar atmosfär, en kväll jag aldrig kommer att glömma!

Tisdagen 3/6
Hade min sista tyskalektion, lite sorgligt, har trivts otroligt bra i den klassen och med Marika.
Klädde vagnen ute i Fole hos Maggan. Inga större gräl eller diskussioner men det tog otrolig tid och vi blev inte färdiga.
Klassmiddag på Hwitstjärnan klockan 18. Jag höll ett tal direkt ifrån mitt hjärta till Marika och så fick alla äntligen se vår film vi gjorde i Italien. Riktigt trevlig kväll och blev otroligt sentimental också när Diego höll tal för oss.

Onsdag 4/6
Klippte mig.
Tog ut pengar med Sara.
Avslutning i skolan. Blev många kramar och så fick man stipendie. Är helt nöjd med att få 3000 kr för de betygen jag fick.
Mera klädning av vagnen. Hade dock blivit otroligt "osnäll" om inte Maggans bror och Carro lekte pajasar för att få mig glad.

Torsdag 5/6 THE BIG DAY - STUDENTEN
Upp tio i sju och så var det göra sig iordning och sen frukost hemma hos Filiz pappa för att sedan bege oss till Wisby Strand. Mingel med jättegod fördrink, träffade bland annat Dahlba, Simon och Jeppa där.
In i "aulan" på Wisby Strand, konsert och stipendieutdelning.
Lite äcklig mat i matsalen som jag pinade i mig. När klockan slog tolv gick första klassen ut på balkongen, femton klasser senare var det vår tur och fi fan vilken adrenalinkick man fick att springa ut där. Hjärtat bankade i bröstet och handsvetten kom fram i handflatorna. Greppet om relingen hårdnade och när vi äntligen sprang nedför trappan kändes benen som gelé.
Blev mottagen av Mummo och moffa, Elin och Nora, Åsa, Kjell och Rosis, mamma, Emilia och Casper, Jimmie, Anna, Tony, Rikard, Henkan, Viktor, Eva och Per-Ove och Farmor. =)
Vagnen blev riktigt jävla bra i slutänden och jag ångrar inget alls med min kväll på vagnen - så förbannat jävla rolig kväll!!
Matstopp hos Filiz farmor, efterätts stopp hos Peter och frukstopp hos Josef E. Underbart partaj och underbart lugnt slut på krogen med Markus, Karin, Robin, Ellinor, Erika, Jenny m.fl.
Tack alla för en underbar dag/kväll och fan vi kommer aldrig glömma den, eller hur?
FÖR VI HAR TAGIT STUDENTEN - FY FAN VAD VI ÄR BRA!

Fredag 6/6
Packade ihop alla mina saker och flyttade ifrån mummo till Jimmie, stort steg.

Lördag 7/6
Hade min studentmottagning ute i Sanda. Fick lite fina halsband, en klocka, massor med blommor och lite sånt.
Mysigt o ha alla runt omkring mig. Mummo ooch moffa höll tal och jag och Jimmie hade en mysstund. Såg en rolig barnfilm med Jimmie på kvällen "The Reef".

Söndag 8/6
Jag och Jimmie var ute på en liten roadtrip.
Badade i träkumla, åkte och tittade vart hans familjs stuga låg och hade picknick i en motorcykelgrop. Haha, riktigt mysigt med smälta ballerina, smultroncider, banan, bretonkex och bonjour. <3

Måndag 9/6
Var på stan. Köpte en grön klänning, ett par kill-trekvarts-byxor :P, en tjocktröja och prövade 9 bikiniöverdelar utan att kunna bestämma mig för någon...
Såg på Gossip Girl på kvällen, tycker väldigt bra om den serien ska ni veta!

Idag 10/6
Har jag sovit väldigt länge, är både fysiskt och psykiskt trött och har brutit ihop ett antal kvällar och störtbölat utan att veta varför. Krävs bara ytterst lite för att jag skall bryta ihop. Väldigt störigt och otroligt pinsamt samt jobbigt.
Har även letat massor i universitets- och högskolekataloger. Försöker komma på vad man vill studera, svårt så in i sjumilaskogen. :P

Men nej nu tänker jag gå och gosa lite med min sork, ha det så bra.
xoxo Desireé

Kommentarer


Kommentera inlägget här: