Dessidessan

Livet med hjärntumör

Vem är jag??

Kategori: Allmänt


Uppdatering

I söndags så blev det ett gräl mellan Bettan och mig på Brödshopen.
Mimmie sa att det inte fanns någon växel och då tyckte Bettan att vi skulle ta ifrån dricksen. Mimmie protesterade och tyckte att det är ju våra pengar. Då blev Bettan sur och skrek att de pengarna räcker minsann inte till de vi skall göra tillsammans i höst och blablabla. Jag tyckte det var onödigt att skrika så jag bad henne att lugna ned sig. Då bröt helvetet lös! Då var jag tydligen uppkäftig och kaxig och jag skulle minsann inte prata med henne på det sättet för jag skulle tänka på mitt arbetsbetyg som inte skulle se bra ut. M.M. Jag och Mimmie bröt ihop, stod och grät inför kunder och Bettan drog ifrån jobbet.
Samma kväll sade Mimmie upp sig. Jag använde min lediga dag (måndagen) till att försöka bestämma mig om jag skulle vara kvar eller ej och så sökte jag massvis med jobb.
Hade bestämt mig för att fortsätta jobba kvar mot att de var medvetna om att jag vid minsta incident skulle gå min väg. Men när jag fick höra att de gått och snackat skit om oss under måndagen då sket jag i allt ihop. Så med mamma vid min sida, som moraliskt stöd eftersom jag var livrädd, sade jag upp mig med omedelbar verkan.
Skönt att vara av med skiten!

Sedan dess har jag jobbat en dag i Åminne och två i Tofta, min tredje idag. Så det ser ju ut som att det kommer ordna sig någorlunda för mig iaf. Men det har tärt på krafterna och numera är jag ständigt trött!

Jag och Jimmie har varit väldigt duktiga, vi har varit ute och gått väldigt mycket!!
Jag håller dessutom ännu igång med min träning. Body Combat är det ingen tvekan om att jag gillar. Däremot aerobicsen är väldigt svår att hänga med i!!!!!

För er som inte kollat in serien Moonlight så är det ett hett tips!



Vem är jag??


Satt och tittade på bilder ifrån Sarahs överraskningsfest i måndags. De såg ut att ha haft så roligt och jag blev grymt avundsjuk... Jag ville inte följa med då eftersom jag inte visste om jag skulle behöva jobba när jag sagt upp mig eller inte och plus att jag mådde verkligen sämst.
Men för att vara ärlig så var det inte enda anledningarna, tyvärr. Jag har blivit förändrad. Vem är jag nu? Eller snarare vart har det "jag" som jag känner igen tagit vägen???
Förr var jag aldrig rädd för att träffa nya människor eller ta kontakt med nya människor. Det var en självklar del av mig som bara fanns där. Nu, ja nu vill jag inte ens åka till fester om jag inte har någon bra kompis där för då innebär det att jag måste ta kontakt och det drar jag mig för. Detta för att jag inte orkar vara den där sociala Dessan jag en var. Den där som alltid pratade eller slängde in en bra kommentar i en konversation så att jag också fick vara med. Nu sitter jag bara där, orkar inte blanda mig i och bara känner mig ensam.
Är det en fas eller en permanent förändring?
Ja inte vill jag att den skall vara permanent iaf!!! Nej, dags att ta tag i mig själv och dra fram den Dessan jag en gång var och börja bjuda på mig själv samt le!!!
Men hur fan skall det gå till? Jag vill ju bara sova! Ligga på sängen och stirra ut i tomma intet.

Suck, jag vet ju att jag vill ta tag i mig själv, men vart är orken? Får väl se om jag lyckas komma tillbaka eller ej.............

To be continued!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: