Dessidessan

Livet med hjärntumör

Zürs 2

Kategori: Allmänt

Måndag 22/12 2008
Zimmerservice är skitkul! Men det betyder att vi, eftersom vi måste var på plats för o bära upp brickor, får göra skitgöra i köket men samtidigt tycker jag det är skönt eftersom det finns så mkt jag ännu inte vet när det gäller att servera i köket och dessutom har jag ingen aning om hur kaffemaskinen fungerar :O
Fortsatte med bordsdekorationerna idag, fram till nyss, halv nio och så har vi då ledigt nu. Ganska så tråkigt o sitta där och peta med gran och få händerna fulla av koda men samtidigt kul för jag lär känna Kathi bra och slipper oroa mig för restaurangen. Var dock på station ett på lunchen, fick servera lite och fortfarande inga större misstag. Fötterna gör så jävla ont bara så kan inte gå fort. Det är störigt för imorrn lär vi fortsätta med bordsdekorationerna på eftermiddagen och så är det röd dag två dagar i rad. Jag hade egentligen velat åka till Lech och kolla om jag kan hitta några mjuka sulor eller i värsta bomull att stoppa i skorna så att det blir lite uthärdligare.
Måste dessutom prata med Frau Zöhrer snart så att jag vet om det kostar mig något eller ej om jag slutar inom provtiden för jag trivs fortfarande inte…. Folket är egentligen jättesnälla men de har inget tålamod vid stress, skulle jag heller aldrig haft, men det innebär alltså att jag aldrig kommer lära mig utan att jag kommer fortsätta att vara lika förvirrad som jag är just nu. Dessutom är jag verkligen rädd för vår restaurangschef och inte nog med det, jag förstår inte ett ord vad han säger då han pratar så stark dialekt. Tre ggr idag har han sagt till mig att jag skall göra något men jag har inte förstått så då har han bett någon annan förklara för mig vad det är jag ska göra. Det är skitstörigt!

SAKNAR ER HEMMA SÅ JÄVLA MYCKET, VILL BARA HEM!!!!!!!!!!
 

J.A.B.J * tänker på dig

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: