Dessidessan

Livet med hjärntumör

Soest lördag

Kategori: Allmänt

Tjo!!

(Sitter vid Magnus dator och ser knappt vad jag skriver eftersom skärmen är sa langt bort sa om det finns stavfel överallt sa beror det pa det.... )

Vi sag pa film i torsdags. Det blev en film pa tvn.. Familjen Stones eller nage sant. Jag tyckte den var helt okey men stackars Christoph blev snabbt uttrakad. Naja, det var mysigt bara att umgas...

Fredag
Jag at frukost med Karola eftersom alla hennes lektioner uteblivit. Sag sedan Wildfire, tog en promenad (kroppen vill ännu inte, sa det gar annu trögt). Sag en stund pa tv och sedan gick jag och Karola bada tva till frisören. Riktigt billigt o ga till frissan här. Betalade 14 Euro för att klippa topparna, luggen och tappklippa haret.... Det är ju jättebilligt! Nöjd blev jag ocksa..
Dagen gick langsamt..
Pa kvällen kom Märte, tsm med honom, Natalie och Laura akte vi till Jonas och Henning som hade födelsedag. Förfestade lite och sa var det meningen att vi skulle aka vidare till en fest..
 Alltsa sistaararna arrangerar party för att fa ihop pengar till bal och sant. Vi hade köpt förköpsbiljetter och kom dit vid halv elva eller sa. Först släppte de inte in nagon och vi fattade noll. Var enorm kö....!
Men sen kom Märte fram till kassan och fick da höra att han inte kom in för att han var under 18, (klockan var väl da 11 och alla under 18 maste aka hem vid 12, sa är ju reglerna här i Tyskland. Dock om föräldrarna skriver under att man far stanna längre och om man har en kompis som ansvarar för en pa festen som är 18 da gar det) spelade ingen roll att han hade ett formulär. Han tillhörde vart gang, alltsa de som akte med mig och Karola i bilen. Han, Natalie, Laura och Jann, varav endast Jann är över 18 (plus jag och Karola). Sa vi hade inte sa stort val än att aka hem. Jag och Karola kunde ju inte lämnat de andra i bilen och gatt in. Det gar ju inte. Och jag var sa sur, hade sett fram emot o fa dansa hela jävla veckan. Det sög!

Vi akte iaf hem till Natalie som hade familjiefritt hela veckan. At kroketter och myste.....


Ikväll skall jag pa en konsert som Karolas kör ger. Därefter aker vi till Christoph... Ska göra nage med vin och socker, förklarar det senare när jag förstar vad det verkligen gar ut pa.
Imorgon skall jag ga med honom pa julmarknad eftersom Karola har en konsert till.

JO pa tal om min vikt. Det är totalt omöjligt att ga ned i vikt här!!!!!!!!!!!!!
 Igar var det Nikolai och fran honom far alla barn godis och kakor. JAg fick godis bade ifran Karolas familj och hennes mormor. Saknar pepparkakor, lussebullar och SKUMTOMTAR men de godiset jag har fatt här är helt okey och skulle jag lätt kunna lägga till för vad man ska äta under julen. Mums!
En kaka är som mummo och moffas nötkakor och de är jättegoda, far mig o längta hem lite och att göra julsanger ocksa. Konstigt att inte vara med sin familj pa julen men tror inte jag kommer tänka sa mkt pa det när jag väl jobbar.

Hum skrev sms till pappa igar. Har ju inte pratat med honom pa tva manader. (enstaka sms) Nu har jag fatt namnet pa kvinnan som gör honom lycklig - Marie... Känns lite komiskt att de kommer att ha varit tsm i över ett halvar innan jag ens far träffa henne. Men jag är glad för hans skull, hör du det pappa?! Jag är glad för din skull!!
Men du far faktiskt ta och ringa mig snart! =)

Pa mandag fyller mamma och Jimmie ar. Känns so knas o inte vara hemma hos dem.................


Kommentarer


Kommentera inlägget här: