Dessidessan

Livet med hjärntumör

Sista veckan i Lindau+Soest

Kategori: Allmänt

tisdag:
Gick i skolan som vanligt. Hade eftermiddagslektion ensam med Mami, vi gjorde svara hörförstaelser! Riktigt svara, men som ända gick helt okey.
Spelade Chibr pa kvällen och hade det allmänt mysigt, njöt av sällskapet!

onsdag:
Pa eftermiddagslektionen gjorde jag och Romain förberedningsprovet för muntliga C1-provet som han skall göra nästa fredag. Han är normalt sett mkt bättre än mig pa tyska, han har ocksa läst mkt längre men just den här eftermiddagen var jag bättre!! Jag fick bättre betyg än honom och var överlycklig över det!
Kom hem efter skolan, bytte om snabbt, duschade och stekte köttbullar och gjorde potatismos med Staffan. Vi hade nämligen "Internationell kväll" sa alla skulle göra nagot, eller bjuda pa nagot ifran deras eget land. De andra svenskarna gjorde lussebullar och vanliga bullar.
Väldigt manga kom och vi at riktigt mkt och gott. Vi svenskar dansade sma grodorna runt en provisorisk "midsommarstang" (varav jag senare kommer lägga upp bild av, pa bilddagboken).
Jag fick även den här kvällen en ny rumskamrat. Celeste, kommer ifran Australien. Hann dock inte prata sa mkt med henne da hon varit vaken i 40h och gick och lade sig ganska fort...
Redde även ut allt med fransmannen, tror jag iaf :P
Hur som helst, det var en underbar kväll och jag hade sa otroligt roligt!
Sa hejda till Sofie ocksa som akte tidigt pa torsdagsmorgonen...

torsdag:
Näst sista dagen i skolan. Hela veckan har vi hallit pa med ordsprak och uttryck men tog det under torsdagen lugnt. Vi sag pa film- Sophie Scholl. För er som inte vet vem hon var sa tycker jag att ni ska sla upp henne och hennes bror pa Wikipedia för de spelar stor roll för Tysklands historia.
Efter skolan lag jag och sov fram till skolsporten där vi som vanligt spelade fotboll. För första gangen var jag dock ensam tjej. Martin, sötnosen skadade dessutom fingret......
Vi spelade Chibr pa kvällen. Jag tvättade varenda par byxor jag tagit med mig och allt annat med. Sa gick runt i en klänning och med strumpor. Hade kofta ovanpa klänningen sa fick höra att klänningen var en "mormorsklänning" men när jag knäppte upp koftan, för att bevisa motsatsen, och visade urringningen fick jag därefter smeknamnet "Bröstkvinnan". Gaylord var pa lite för mkt bushumör ocksa, han drog upp min klänning när Martin fanns bakom mig sa han sag väl typ allt.. String döljer ju inte mkt. Haha, sa jag kan ju tala om att jag inte var lite röd i ansiktet där ett tag!!


fredag:
Cyklade pa morgonen, med stora svarigheter till skolan med kofferten pa pakethallaren. Lyckades att inte grata i skolan....!! Fick dessutom ett diplom ifran skolan med betyg: Sehr gut i allt. Alltsa bästa betyg! :)
Tillsammans med Yann, Aline, Martin och Theo gick jag sedan och at pa restaurang. Mumma med pizza!
Hem till Max, spela Chibr med grabbarna Gaylord, Martin och Yann. Sag en massa pa "Happy three Friends" (tror jag de hette) pa youtube. Inget för mig, men killarna hade roligt.
Dags för ombyte och till Alte Schule där vi at pa restaurang för min skull. Bella, Sophie, Tave, Christelle, Wideline, Céline, Aline, Yann, Lilia, Martin och Francesco. Därefter partade vi loss i Max. Blev en hel del öl och en hel del roligt!! Riktigt bra sista kväll! Sa jävla skön!!
Kom klockan fyra pa natten i säng. I sängen där Martin redan lag sedan nästan tva timmar. Han försvann tidigare under kvällen och vi letade efter honom. Han hade fatt i sig lite för mkt... Hittade honom sovandes och snarkandes i min säng när jag gick upp med Kameran. Han hade täcket över sig och kudden över huvudet, :P Sötnosen! De andra ville ga upp och busa med honom men jag sa bestämt ifran, jag är verkligen inte elak mot nagon när de sover och verkligen inte mot Martin, en av de bästa människor jag lärt känna..... Plus att jag ville säga hejda klokt eftersom han och jag haft sa roligt tsm. Hade jag sagt hejda och sagt till honom att ga hem, da hade jag fatt nagot argt murmel till svar.. :P
Men de allihopa var sedan elaka mot oss, de satte igang dammsugaren och lade den utanför min dörr när jag gatt och lagt mig. Lagom vänligt:P
De knappa tre timmars sömn som jag fick lag jag i Martins famn och hade noll lust att aka darifran. Han höll om mig hela natten för han visste att jag var ledsen för att jag skulle aka, det har vi pratat om manga grr. Att lämna honom, Aline, Gaylord och Yann, de som jag ju bäst kommit överrens med, var verkligen inte lätt..

Lördag:
Steg upp klockan kvar över sju. Städade lite i köket fran kvällens/nattens bravader. At en rejäl frukost och gjorde iordning pizza och fiskpinnar för resan. Max skjutsade mig till tagstationen och sa bar det av. Sov nästan hela resan. Kom fram till Soest klockan fem. Akte da hit och at lite, duschade och sedan hem till Natalie där vi hade lite fest. Allt var jätteroligt!! TILLS Jann betedde sig jävligt barnsligt och kastade en kapsyl pa mig när jag lag pa soffan. Kapsylen träffade mitt i ögat. Linsen gick sönder och ögat svullnade pa en gang. Blev bade rött och blatt sa det var bara fram med ispase och sa var min kväll förstörd...... Linserna var dessutom bara tva dagar gamla sa det är jävligt mkt pengar som bara försvann och tva veckor som for ut genom fönstret. Lär fa be mummo framat april om att skicka mer...
Naja, trevligt o träffa alla igen!!!! <3
Saknade dock Lindau pa kvällen sa lanade Rammsteinskivor av Karola som jag somnade till. (Martin har spelat Rammstein för oss VARJE DAG, under den här tiden).

Söndag
Sov länge, tittade pa bilder ifran Lindau med Karola. Har lite mer än 800 bilder ifran Lindau!!! Rensade bland de bilder som redan finns pa skivor, lyckades radera nästan 2,5Gb bilder. Sa nu har jag lite mer plats igen.. =)
Vi akte även och hälsade pa Karolas morföräldrar, de var lika glada och goa som vanligt :)
Sen sag jag Greys anatomy i min säng pa kvällen fram till dess att jag somnade.

Mandag
Har idag varit i skolan med Karola. Haft tyskalektion, förstod noll och ingenting för de haller pa med filosofi, matematik- da gjorde jag mina egna tyskauppg., spanska med Mertin - skrev text pa tyska som han korrigerade och Musik- sa javla trakigt - spelade suduko!
Vi missade dessutom bussen för att läraren drog över tiden sa fick vänta i skolan en timme..... Har ätit pasta med pastasas och sitter nu här....
Har tagit riktigt lang tid att skriva allt!!

Hoppas ni har det bra där hemma! Puss och kram

Ja! Karolas mamma har köpt en chokladkalender till mig sa nu börjar jag fa lite julkänslor ocksa! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: