Dessidessan

Livet med hjärntumör

Soest, Montag

Kategori: Allmänt


TJoho!

Här sitter jag och skriver med ett bultande finger. Har idag försökt mig pa att göra knäck.. Det gick inge vidare. Det sag bra ut först men sen blev konsistensen när de stelnade helt mjölig och konstig och det smakar mer brända mandlar än knäck. Naja, det var ett försökt. Men genom mitt försök har jag bränt högra pekfingret... Det gör svinigt ont och tre sma blasor finns att skada pa nära hall.... Morr!!

Lördags:
Akte ju da pa konsert. Var riktigt roligt, körerna sjöng riktigt bra! Dessutom var det en dam som sjöng Gabriellas sang pa svenska...!! "Mellanprataren" drog dessutom en vits som Ikea. Den om reklamen med killen i skapet... :P Riktigt roligt! :)

Vidare till Christoph där det var feuerzangenbowle.. Det är ungefär apelsinsaft och vin med rom och sa smälter socker ned i det efter att man tänt eld pa sockret. Det smackar lite som glögg och det är varmt och gott.
Det var myspys. Jag och Henning bildade "Brill-klubben" (glasögon klubb alltsa). Har ju numera jämt glasögon eftersom jag inte har med mig mer linser hit till Karola.. Det suger....
Naja,.. Sov över hos Christoph ocksa för att Karola skulle fa göra läxor och plugga till proven i lugn och ro pa söndagen..

Söndag
Sov inte mkt. Christoph har ett idiotiskt takfönster som man inte kan hänga nagot för sa sov medan det var mörkt, sen var det kört.
At frukost med honom, hans bror och hans mamma. Det var riktigt fint julpyntat hemma hos dem och jag fick verkligen julkänsla... Var dessutom julsanger pa radion.. :) Hans mamma är verkligen jättesnäll och vi satt kvar och pratade ett tag. Sedan satt jag och Christoph och läste i varsin fatölj. Han var tvungen o läsa sin tyskabok om Danton och jag läste Der Vorleser som jag lanat av min lärare i Lindau. Spelade även biljard, jag vann :D
Sen akte jag och Christoph till julmarknaden i Soest. Vi kollade in krubban som de byggt upp i kyrkan och strosade sammanlagt runt där pa marknaden i tre timmar innan Magnus hämtade upp oss. Under den tiden hann jag med att ta 30 kort, äta pizza, dricka glühwein(ungefär som glögg) äta banan med choklad runt, träffa en knasig man och kolla in den sjungande älgen.... :) Riktigt mysigt! Christoph gick verkligen runt där sakta och med mig... Haha, kan inte komma pa nagon killkompis som jag har som skulle kunnat ga sa länge med mig. Jag ville ga snabbare men han tog det lugnt, mysigt var det iaf!!!

Tittade pa film med Magnus när vi kom hem- Triple X tvaan och hade sedan mitt vanliga tjejsnack med Karola... :)
Läste der Vorleser till sent pa natten och sov därmed för länge pa mandagsmorgen sa att jag missade Wildfire- mitt tvprogram. Naja, det far väl ga...



Ringde mamma och sade grattis pa födelsedagen idag. Verkar som om allt är bra där hemma... Saknar dem!

Ringde även en snabbis till Jimmie. Inte pratat med honom sedan jag akte... Ville bara kort säga grattis pa födelsedagen... Hans röst... Suck tararna vällde upp i ögonen och fick svart o andas där ett tag... Känslor finns det alltsa kvar, fragan är vad för slags känslor det är.. Vet iaf att jag saknar honom sa enormt för vi var ju fan ett i tva ar. Han vet allt om mig och vad som än händer vill jag alltid ha honom som vän... Hoppas verkligen att han kan komma o hälsa pa mig..... Hur som helst var det jävligt underbart att höra hans röst igen och jag hoppas vi kan prata snart igen......
Vet iaf att han fatt blommorna av mummo som jag bad henne fixa... Da fick han iaf nagot sa att han förstar att jag tänker pa honom....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: