Dessidessan

Livet med hjärntumör

Mitt liv 0812-0824

Kategori: Allmänt


0812
Jobbade jag i caféet vid biblioteket från 8.20-17.40. Helt utan instruktioner och helt ensam, har aldrig varit där förut. Lite småläskigt men otroligt roligt, det är ett mysigt ställe och det var så jag ville ha det när jag valde ett café i början av sommarn. Jag fick in dubbelt upp vad tjejen innan hade fått in så jag hade fullt upp hela dagen.

0813
Jobbade igen och hade lite bättre koll på läget men hade däremot inga folk. Fick in halva kassan mot föregående dag, totalt ovärt. Roade mig med att messa med folk istället.
Spelade minigolf på Kneippbyn med Bertil, Jonny, Zandra och Jimmie på kvällen. Jag kom trea, Jimmie kom tvåa, efter Bertil, med ett slag mindre än mig. Morr!

0814
Var med Alex på dagen. Han flyttar ju till Sthlm nu och ska gå på KTH så man vet ju aldrig när man får träffa honom igen. Alltid lika mysigt att umgås med den killen. Har känt honom sedan nian ungefär när vi blev presenterade genom Felix. Var då hemma hos honom och spelade poker. Vi satsade ett par kr var och jag vann, det var en rolig dag.
Åkte sedan och såg på när Raz spelade fotboll på kvällen, tog en hel del roliga bilder och led med honom när han bröt tummen igen..

0815
Solade lite på dagen men minns fan inte vad jag gjorde sedan :S

0816
Städade och tvättade och spelade Age of Empire tills Jeppa kom hit och såg på film med mig. Den lilla filuren som jag känt sedan vi var 6 år gör mig alltid lika glad när vi ses.

0817
Efter att ha gått på stan med mummo för att köpa något till min bror Casper som fyllde 5år så åkte vid dit och firade den tokiga ungen. Vi åt goda muffins och pratade lite och jag fyllde i csn-papper så jag kan få bidrar till Tyskland.
Åkte hem för att åka direkt ut till Vallstena och fira Kicki, Jimmies mamma som också fyllde år. Åt massor med mackor eftersom jag var hungrig och två portioner med kladdkaka!

0818
Gick på stan i två timmar och tråkade för Jimmies skull när han träffade sin lumparpolare. Hittade ett par jeans jag gillade, det var dock allt. Var tjurig... :P
Tränade dessutom Body Combat med Carro. Blev väldigt ledsen när jag fick reda på att de förlovat sig på min och Jimmies tvåårsdag och var väl nog otröstlig den kvällen, och anti alla så Jimmie åkte på poker, men så fick jag reda på vad som hänt med André och då sög dagen totalt.
Sökte tröst hos en vän som inte alls svarade.....

0819
Var hemma och mös med Jimmie under dagen. Var nervös, trodde nämligen att om man gick till Frisörcompaniet för att anmäla sig som hårmodell skulle det ske samma kväll. Men det gjorde det inte utan jag blev inbokad till den 9/9 att vara hårmodell.
Käkade McDonalds och såg på Raz när han spelade fotboll. Har aldrig sett honom när han spelar ute och inte i mål så det var intressant och väldigt roligt. Träffade även Sara och Linnea vilket även det var roligt.
På kvällen spelade jag chicago med Jimmie när han plötsligt fick för sig att han ville ha en öl och då fick jag ett stort glas vin och shit vad det tog. Har aldrig blivit så onykter på så litet, det är ju pinsamt men det var jävligt roligt. Fnitter, fnitter, fnitter!!!!

0820, Min födelsedag!!!
Var otroligt trött under hela dagen, bakfylletrött skulle jag nog vilja kalla det för. Men bakade iaf bullar med mummo hemma i hennes lägenhet. Så var jag på stan med Jimmie, fick jeansen jag ville ha och kollade på tv på elgiganten, blev dock ingen.
Vi åt lasagne och rulltårta hos mummo. Så åkte vi hem och tyckte att någon ska väl ha tid o göra något med oss men inte en jävel hade tid så vi satt hemma och hade tråkigt hela kvällen. Utan Jimmie så hade kvällen sugit totalt!
Så nu är man då 19 år, känns inget annorlunda och mest bara tråkigt...
Tack alla som skickade mess och grattade mig och fy skäms på er som glömde!

0821
Blev inringd att jobba i Åminne klockan 11.10 och skulle börja 12.00 så de var bara att kasta sig iväg det. Putsade fönster hela dagen, städade toaletter, såg på OS och pratade med Rickard.
Åkte sedan direkt in till stan och såg på Rasse när han spelade, missade dock första halvlek då han hade vart på g, tråkigt nog.

0822
Gick på stan hela dagen och kollade tv och försökte hitta ett linne till mig inför kvällen. Hittade tv på expert så min kära pojkvän blev fattigare vilket han inte var jätteglad för men när vi fick upp den hemma blev han iaf gladare och tjatar nu väldigt mycket om sin tv :P
Hade en förfest hos mig, hum inte många som kom men det var ändå folk jag gillade som var där så jag hade det helmysigt. Raz, Karin och Carro var så underbara den kvällen så det kunde inte bli annat än mys!
Dooleysshotar och Raz konstiga drink, kul kväll jag inte glömmer i första taget.
Drog oss ned till Hamnplan ganska sent, tyvärr, och Jimmie ringde lägligt nog när vi tjejer hade kisspaus inne i en mörk dunge. Hahha, snacka om att han förstod att vi var fulla! :P
Blev bjuden på en drink av Karin som födelsedagspresent och så dansade vi loss! Hittade Boman så han fick minsann följa med in på dansgolvet ;)
Kvällen tog dock slut vääääääldigt fort och det skulle bli efterfest men Karin försvann och nee det blev lite kaos och plötsligt var det någon som "stal" Boman också så jag, Carro och Ellinor knallade hem efter att ha sagt hej då till folk uppe vid Max. Blev ingen efterfest för oss med andra ord. Men lika bra var väl det eftersom jag skulle vara pigg och fräsch dagen därpå.

0823
Städade upp i mummos lägenhet, var inte mycket alls, vi var ju lugna:P Ellinor hjälpte mig att diska och så hämtade vi Boel och körde ut till Sanda. Dumpade av dem och sedan fick jag åka hem till mamma och hjälpa till en massa med förberedelser. Skulle ju på gäster!
Först blev det fika och sedan mat och allt var jättegott, min mamma hade verkligen lyckats!
Massa prat och pengar fick jag. 1600 kr plus en 100 krs presentcheck på öster.
Mamma och Jonas kom sent med sin present men åh så underbart! De ger mig 5000 till att ha i Tyskland och dessutom kör de mig ned till Soest och Karola! My wonderful parents!!!!!!
Jag och Jimmie åkte hem till Anna och Tony en stund men jag var så trött så trött så jag var nog mest osocial. Förlåt för det! Men de andra pratade och skrattade iaf. Jag såg mest på en idiot som tog kort på ormar och verkligen bad om att bli biten och biten blev han med, mohahaha!

0824
Det är ju dagens datum och idag har jag då fan inte gjort ett piss. Sitter naken, invirad i ett täcke och försöker knåpa ihop det här inlägget och det har tagit en riktigt god stund.
Tycker inte om att vara ensam hemma så får fan ut och träna eller något...
Ikväll skall jag och Jimmie åka och äta middag hos farmor för att fira pappsen som fyller år idag. =)


Långt som vanligt, jag vet och förlåt, men måste ju få skriva av mig!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: