Dessidessan

Livet med hjärntumör

Arbetslös

Kategori: Allmänt

Jag struntar i om ingen läser min blogg. Jag tänker fortsätta skriva i alla fall för sen när jag är i Tyskland kan den va ett kul minne. Och kul för de som då har lust att se hur det går för mig i mitt liv.


Jobb:
Har jobbat 1 dag sedan förra fredagen dvs. fredagen den första augusti. Inte har det vart fint väder heller (vilket är varför jag inte fått jobba) så jag går bersärkagång här hemma i lägenheten. Jag ska inte vara arbetslös/sysslolös. Då blir jag gnällig och förvirrad.
Vart en hel del med Jimmie på den här tiden iaf. Min älskling, tar sig tid för mig och för det är jag jättetacksam annars vet jag väl inte vad jag skulle ta mig till.

Den här veckan har jag och Jimmie gått väldigt mycket på stan. Vi har köpt presenter till varandra inför vår 2-års dag.
Jag har gjort en synundersökning och fått veta att de linser jag har inte är så bra, att mina ögon är skadade och att min syn blivit bättre sedan jag skaffade mig linser/glasögon i ettan på gymnasiet. Nu överväger jag om jag ska lägga ned jättemycket pengar på nya linser eller kanske köpa ett par nya glasögon och låta ögonen vila från linser när jag är i Tyskland.

Tysklandsresan:
Jo, jag hade bokat kursen i Tyskland. Den 29:e blev det och då skulle jag åkt den 18:e.
Men i torsdags blev jag uppringd av en på Blueberry och de undrade om jag kunde skjuta på kursen eller gå en längre kurs. Jag sköt på den en vecka, tror jag, så jag åker ännu senare.
Behöver fan ha ett jobb innan jag åker iväg.
Nu börjar det dessutom gå upp för mig att jag ska åka ifrån alla mina vänner, min familj och min stora kärlek. Det gör lite ont.

Men va fan gör alla som tagit studenten nu egentligen?
Maggan drar till USA.
Alex börjar plugga på KTH.
Maria ska jobba på vinäger.
Elin skall söka jobb om hon inte får va kvar där hon är nu.

men resten då????? Läser ni så kan ni ju få skriva en rad om vad ni har för planer!

Ha det bra! Puss

Kommentarer

  • ta en gissning! säger:

    Jobba o tjäna pengar såklart!

    I storstan, VISBY!!!

    2008-08-12 | 19:59:16

Kommentera inlägget här: